Vorige
Vechtdal Verbinding

Betere doorstroming in het oosten van Nederland

Verbetering veiligheid en leefbaarheid

Dalfsen
2019 - 2022
€ 101.777.770
D&C
Provincie
Infra

Vanuit het Oosten van Overijssel rijdt er veel verkeer via de N377, N340 en N48 naar Zwolle en de A28, en omgekeerd. Deze wegen waren vooral in de spits erg druk, waardoor het verkeer vastliep. Samen met BAM Infra en FL hebben wij gewerkt aan de Vechtdal Verbinding, om het verkeer vlotter en veiliger te laten doorrijden en de veiligheid en leefbaarheid te verbeteren.  

aanleg vechtdalverbinding

Vlotter en veiliger

De Vechtdal Verbinding wordt vlotter, veiliger en leefbaarder.

Aanpakken kruispunten

Enkele bestaande kruispunten op de N340 zijn zo ingericht dat ze veiliger zijn en meer verkeer kunnen verwerken.

BEREIKBAARHEID

De N340 heeft een vernieuwde aansluiting op de A28 en een nieuw wegtracé met 2 x 2 rijbanen tot aan de Ankummerdijk in Dalfsen, een viaduct over het spoor en een vernieuwd knooppunt bij Varsen. De N48 is onder andere voorzien van rotondes en weefvakken.

VEILIGHEID

Enkele bestaande kruispunten op de N340 zijn zo ingericht dat ze veiliger zijn en meer verkeer kunnen verwerken. Fietsers steken veilig over op de N377 door de realisatie van drie fietsoversteken en Balkbrug heeft een onderdoorgang voor doorgaand verkeer en een dorpsplein dat de noord- en zuidkant van het dorp weer gaat verbinden. 

Vragen? Onze specialisten helpen je graag!

Infra

Mark Bakker

Directievoorzitter Divisie Infra en Directeur Dura Vermeer Infra Landelijke Projecten Regio Heel Nederland
Mark Bakker