Vorige

Activiteit Bewonerszaken

Voor bewoners hebben renovatiewerkzaamheden een enorme impact. Alles staat op z’n kop; vreemde mensen over de vloer, overal stof, tijdelijk geen water etc. Tegelijkertijd hebben bewoners een grote invloed op het proces en de voortgang van een project. Voorbereiding is hierbij 90% van het succes: hoe meer zorgen, twijfels en negatieve gevoelens we vooraf bij bewoners wegnemen, hoe minder risico op klachten en oponthoud tijdens de verbouwing en hoe soepeler het project verloopt.

Onze werkwijze

Dura Vermeer heeft een eigen werkwijze ontwikkeld: Verbindend Renoveren. Hierdoor kunnen we onze onderhoud- en renovatietrajecten van (huur)woningen zo goed mogelijk voor alle partijen uitvoeren. De belangen van de opdrachtgever, bewoners en technische oplossingen zijn even belangrijk. Van tevoren brengen we alle processen van de betrokkenen; de opdrachtgever, bewoners en technische oplossingen, duidelijk in kaart.

Een dag met een bewonersconsulent
Corrie & Ruud uit Vreewijk vertellen
Joke uit Overvecht vertelt
Bewoners aan het woord
De voorbereidingsfase

BEWONERSZAKEN, hoe pakken wij dit aan?

Elk project begint met het uitvoeren van een doelgroeponderzoek, hiervoor gebruiken we big data en onze ervaringen met andere projecten. Daaruit volgt een bewonersstrategie en communicatieplan waarin we precies vastleggen welke doelgroep(en) er in het complex wonen. Hier stemmen we onze aanpak, dienstverlening en communicatiemiddelen op af.
Zo nemen we bewoners goed mee in de plannen, zodat zij weten wat hen te wachten staat. Uiteraard pakken we dit samen met onze opdrachtgever op en nemen we ook de huidige communicatiemiddelen hierin mee.

WAT MAAKT ONS UNIEK?

Onze bewonersconsultenten, zijn echte experts op het gebied van inhoud en vaardigheden.

Big data

We zetten Big data in om gedragsvoorspellingen te doen.

Consulenten zijn echte experts

We leiden onze bewonersconsulenten en projectmanagers op tot echte experts

Belangen techniek en sociaal gelijk

Er wordt zoveel mogelijk meegedacht met de bewoners.

Meten is weten, Bewonerstevredenheid

Echte bewonerstevredenheid is onze drijfveer. Wij meten de bewonerstevredenheid dan ook minimaal twee keer tijdens een project. Dat levert altijd verbeterpunten op. Die vormen de basis voor tijdig bijsturen in een project maar ook in onze dienstverlening. Alleen een hoog cijfer is dus niet datgene waar we voor gaan. Het kan namelijk altijd beter. Door het toepassen van onze LEAN-werkwijze, worden we snel sterker, beter en effectiever. Ook zien we dat de motivatie van de betrokkenen op deze manier zeer hoog blijft, ze zijn enthousiast, tonen commitment, lef, energie en doorzettingsvermogen.

Vragen? Onze specialisten helpen je graag!